Mercier in The States

ff Updaten

weer ff een berichtje uit Pearland,

Het gaat allemaal lekker hier, na bijna allemaal (behalve Ron) een flinke dip te hebben gehad. Zijn we weer helemaal happy. Tis toch niet niks om zomaar ff naar de andere kant van de oceaan te verhuizen. De meiden zijn op, zijn helemaal klaar met de bergen huiswerk die ze krijgen, zijn moe en af en toe verdrietig omdat ze Nederland en hun vriendinnetjes toch wel erg missen. Tja en wat doe je dan als mama, je troost ze gaat wat leuke dingen doen, maakt stiekum hun huiswerk zodat ze toch ff lekker kunnen spelen of iets anders doen zoals simpel ff lekker voor de tv een filmpje kijken. En dan als de kindjes in bed liggen begint het ook bij mama omhoog te komen.Ron maakt giga lange dagen, werkt 's avonds in het weekenden heeft erg weinig vrije tijd dus die mis ik ten eerste en danmis ikmijn familie, (maar daar word aan gewerkt nog een weekje dan komen ze gelukkig), ik mis mijn vriendin (nen), gewoon het af en toe een bakkie thee drinken en gezellig kletsen. Lekker ff naarnaailes en gewoon kletsen over de stomste dingen.Ja tuurlijk kletsen we via de msn maar das toch anders. Al hoewel het zonder de MSN en de Skype natuurlijk een heel ander verhaal was geweest. Maar goed dit schijnt heel normaal te zijn na een half jaar (toch) Je zit weer in het dagelijkse ritme alles heeft een plekkie gekregen en ja dan heb je wel weer zin in af en toe visite van een vriendin, zus of moeder. Maar goed we zijn er weer overheen en de aankomende weken gaan we een mooi feesie maken hier.

Maar er zijn ook leuke dingen te melden, afgelopen vrijdag ben ik na veel geploeter en gestudeer geslaagd voor mijn theorieexamen. Tjonge wat moet je hier belachelijk veel dingen weten, wat kan mij het nou schelen binnen hoeveel tijd nadat iemand op uitzending (militair) is geweest hij uiterlijk zijn rijbewijs moet verlengen. Of hoeveel mag iemand drinken die 180 lbs weegt tot hij aan een promilage is van 0.8 Gewoon niet drinken is het allerbeste. Man wat een onmenselijke vragen. Maar goed dat zit in de pocket.

En toen vanmorgen rijexamen, want jaja ook dat moet overnieuw, maar goed ik heb al 18 jaar mijn rijbewijs dus zou ik toch in staat moeten kunnen zijn het rijexamen goed af te leggen. Maaaaar je weet maar nooit welke statetrooper je naast je krijgt en of ie zijn dag wel of niet heeft. Daar hangt toch je rijbewijs vanaf. Tenminste zo is het in Nederland. Maar nee gelukkig hier niet. Er kwam een hele vriendelijke dame naast mijn auto staan en vroeg of ik Maria Camp was (dank je wel papa en mama, voor iedereen ben ik hier Maria) omdat dit mijn eerste doopnaam is. Jawel dat ben ik ff de knipperlichten, lampen, remmen en claxon getest en toen kwam ze naast me zitten. Toen heb ik even héél duidelijk gemaakt dat ik vreselijk zenuwachtig was (zat gewoon vreselijk te shaken) en dat ik al 18 jaar mijn rijbewijs had en dit toch wel erg ongemakkelijk voor mij was. Nou zegt ze ik neem aan dat je dan goed kunt rijden toch? dus ff fileparkeren tja dat was een eitje, nou hoef je dat hier never en nooit ergens te doen want er is altijd en overal plek zat maar toch je moet laten zien dat je het kunt. Dus hupe insteken en hij staat netjes een paar centimeter van stoep. Nou rijden maar. Tja daar valt verder niet veel over te vertellen, kheb goed gereden netjes en veel overdreven in de spiegels gekeken, helemaal tot stilstand bij de stopborden (die hier volgens mij uit de grond groeien want op elke hoek van de straat staat zo'n kreng) en toen na 10 !!! minuutjes weer terug. Et voila you've passed the test. Whoehoe kon wel janken van geluk.(heb ik ook stiekum wel gedaan hoor)

Eind van het verhaal, het paard kan weer op stal, de cowboylaarzen weer in de kast en de auto uit de garage want mamsie mag nu legaal autorijden. 4-0 voor Netje of is het inmiddels al 5-0?

Reacties

Reacties

Debby en de bende

ben super trots op jullie!!!!

papa en mama

wij zijn super trots op jou we zijn ook erg blij dat het gauw de 12 is we kunnen ook niet wachten maar we vinden je verhaal geweldig hoor en dikke knuffels van ons. paps en mams doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monique

Super gedaan! Gefeliciteerd.
Fijn dat je je dip een beetje te boven bent.
Gelukkig nog een week, en dan is het ouderwets gezellie......

arthurmercier@aol.com

Dat jullie bijna allemaal een dip hebben gehad is normaal. Het zou gek zijn als het niet zo zou zijn geweest. Het betekent toch dat jullie het in Nederland naar jullie zin hadden.Jullie zitten nu bijna een half jaar in de States en dan begin je sommige dingen toch te missen. Gelukkig kont er weer een jullie heel bekend groepje uit Nederland, ha,ha!! Geniet er fijn van,
Trouwens Antoinette, fantastisch dat je geslaagd bent. Dat heb je hem toch maat weer geflikt!!. We zijn heel trots op je. Ook genieten we van je verhaal uit de States en ik print ze uit, dan is het later net een boek.
Groeten van ons beide en een dikke kus.

hellen

heey meisie in verwegistan wat een leuk verhaal zeg. en ja nog even dan komt je fam. weer...ik wens jullie heel veel plezier onder je nieuwe gaafe partytent...groetjes uit enschede

RIET en HERMAN STAM

Gaaf dat je het hebt gehaald. Wordt maar niet te erg Americaans. Je pa en ma staan al te trappelen om te gaan. Eerst nog een feestje van ma voor haar 65e verjaardag. Geniet er maar van.
Groetjes van ons allemaal

The Derkink's

Ik begrijp je verhaal helemaal, wij hadden dat na een maand of 4. Gaat allemaal weer over, zeker als je zoveel bezoek krijgt. Ik was ook zo nerveus voor het rij-examen, maar het valt mee toch? Het lekker kleppen met vriendinnen bleef ik missen daar, in het engels "klept" het toch anders....maar ja, het is niet voorgoed moet je maar denken, geniet van alle ervaringen daar! Liefs, Kim

Dick

Antoinette,van harte gefeliciteerd met je 'nieuwe rijbewijs',hardstikke goed gedaan !
Zo'n dip is even moeilijk maar gaat gelukkig weer voorbij.Wij wensen jullie en vooral de kids een iets minder zware tijd en geniet ervan.

Liefs Elly en Dick

Olav

Hey proficiat, in Nederland deed je het toch ook in 1 keer?
Ik stinkjaloers met mijn 3 keer, maar ja meiskes he?
Alles verder ok? Allemaal de groet'n uut +kut

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!