Mercier in The States

Dit mag ik jullie niet onthouden

SNEEUWSTORM
SNEEUW
IJZEL
Surprised
, Het was allemaal voorspelt voor vrijdag 4 februari. Het was dehele week al wel flink koud, mensen liepen hier compleet met skipakken, bivakmutsen en snowboots aan. We hebben ons kapot gelachen, en iedereen zei, 'ja jullie zijn dit in Nederland natuurlijk wel gewend' toen ik met mijn fleece-jasje op de meiden stond te wachten. Ja oke we zijn wel wat gewend in Nederland, maar vergeet niet dat wij hier inmiddels ook al iets meer dan een jaar wonen en dus de kou nou ook niet meer echt gewend zijn. Maar goed iedereen was in rep en roer eniedereen en ik meen echt IE-DER-EEN was van de leg
Laughing
Scholen dicht, kantoren dicht, snelwegen afgesloten, bruggen dicht, huisarts dicht, winkels om 16:00 dicht, stroom afgesloten voor ieder uur minimaal 20 minuten maar de eerste dag hebben we 7!!!!! uur zonder stroom gezeten.

En waarom om niks, nada, noppes. Oke het was koud -4 tot -10 en dat overdag, en ja het heeft geijzeld. Maar om nou gelijk de hele stad op z'n kop te zetten echt onvoorstelbaar.

De kids waren vrij, Ron was vrij dus we hebben heerlijk van het lange weekend genoten, maar er is werkelijk geen vlokje sneeuw gevallen en 's middags hadden we weer prachtig weer het was een graadje of 6 boven nul, strakblauwe lucht heerlijk zonnetje erbij dus de kids hebben lekker buiten gespeeld. Maar ja waar ze eigenlijk wel een beetje op hoopten (SNEEUW) dat kwam natuurlijk niet.

Maar er zijn op de vrijdag alleen in Houston wel ff meer dan 800!!!! auto ongelukken geweest door die heerlijke texanen die denken ooh laten we maar gewoon 65 MPH blijven rijden want we zien niks bijzonders. En ja het had ge-ijzeld dus de wegen waren wel glad. Maar om daarvoor nou werkelijk alles dicht te gooien. Pfff die Amerikanen kunnen van ons europeanen nog wel het eea leren hoor. Bijvoorbeeld hoe je moet autorijden als het glad is.

En dan de stroom, die ging er dus af omdat we allemaal meer elektriciteit gebruikten omdat hier de huizen zo verrekte goed geïsoleerd zijn en de kou door de stopcontacten naar binnen komt. Ja hallo vind je het gek dat de verwarming dan omhoog moet. Kijk weer iets dat ze zouden kunnen leren ISOLATIE!!!!!

Laughing

Maar goed s' zomers gaat de stroom er gelukkig niet af omdat we met z'n allen de airco op 10 hebben staan. Al met al dus een mooie puinhoop.

Maar we hebben er wel om gelachen hoor, gezellig bij de haard gezeten zaklampies aan en mee naar de wc. Spelletjes gespeeld.

Wel grappig hoe kinderen reageren als de stroom eraf is. Hey mam het lampje van de koelkast is stuk 'nee lieverd we hebben geen stroom' oh ja. Mama je moet een nieuwe lamp kopen voor de wc want die doe het niet meer'nee lieverd dat klopt want we hebben geen stroom'oh ja. Mag ik wat water uit de koelkast, kan niet want we hebben geen stroom. Mama mag ik achter de laptop spelletjes spelen op het internet? Laptop kan wel maar niet op het internet want WE HEBBEN GEEN STROOHOOM. Nou en zo kan ik nog wel ff doorgaan........

Al met al was het wel hilarisch hoor om te zien hoe groot de paniek hier is als ze een beetje sneeuw voorspellen.

Maar nu komt het, omdat de kinderen dus 4 febuari IJSVRIJ hebben gehad komt de nationale vrije dag van21 februari (Presidentsday) te vervallen

Surprised
. Nou das toch wel erg he, en ze waren zo toe aan een dagje extra. Maar goed nog ff doorbikkelen en dan Florida here we come whoehoe......

mariel

haha super leuk berichtje...haha gekke amerikanen!

Oma en Opa Camp

ja lieverds,we hebben het gelezen. Wat een toestand met die Amerikanen,of niet!!!!!@!liefs,Mama en Papa

Kim Derkink

Oh wat lachen! Wij hebben wel eens een paar graadjes nachtvorst gehad in Florida en toen heb ik ook mensen met bivakmutsen gezien!!

Dick

Je schrijft of je met ons praat. Bijzonder leuk verhaal. En Nederlanders maar denken dat de Amerikanen alles zo geweldig goed voor elkaar hebben.Niet dus!

reginamercier@gmail.com

Kom maar gauw hierheen, want hier vriest het ook, maar alles draait gewoon door. Zelfs de oma.s halen gewoon zelf hun boodschappen op de fiwets ook nog.
Het was in Brazilie ook zo. Maar kachels hadden ze niet, maar ze rilden van de kou bij plus 17 graden.
Overal is wat, maar hier hebben we het goed. groetjes Ina