Mercier in The States

Ahum, gelukkig nieuw jaar (kan het nog)

Ja hoor daar is ze weer!!! jaja ik weet het lang moeten wachten, nieuwsgierig. Maar ja wij hebben hier ook inmiddels een normaal leventje opgebouwd en nou zo spannend is dat nu ook weer niet. Nah ja misschien toch wel, daarom maar weer een verhaaltje.

Eens even kijken want volgens mij moet ik nog wel een tijdje terug graven in mijn geheugen. (graaf, graaf, ja euh mensen ook ik word ouder haha).

Ik had al verteld dat Maryse met school naar Washington kon gaan, nu dachten wij dat dat voor een week was het kostte namelijk $1200 dus dan mag je ook wat verwachten toch. Nou helaas niets was minder waar. Het vertrek zou zijn op zaterdagmorgen en ze zou terug komen op dinsdagmiddag dus wel 3 hele dagen. Nou jullie snappen dat we daar behoorlijk van waren geschrokken. En het eerste wat we zeiden 'dat gaat hem dus niet worden meissie helaas' Nou Maryse enigzins teleurgesteld maar ze snapte het volkomen. Dus van alles uitgepuzzeld en nu gaan we op zaterdag 10 Maart eerst naar Buffalo daar huren we een auto en rijden dan naar de Niagara Falls (half uurtje rijden) daar zijn we dan zaterdag avond en we overnachten dan in het Marriot hotel met natuurlijk uitzicht over de mooi verlichte Falls. Dan rijden we zondag door naar New York dat is een ritje van zo'n 6 uur dus goed te overzien. Dan blijven we tot woensdagmiddag in New York en pakken we de Amtrak (trein) naar Washington DC (3 uurtjes) en daar blijven we dan tot zaterdag en dan vliegen we weer naar huis. Dus al met al lijkt ons dat een hele gave vakantie en de totaal kosten voor ons vijfen incl. eten, drinken, hotel, souvenirs zijn we dan $ 4500 kwijt dus das wel ff wat anders dan $1200 voor 3 dagen voor een meissie van 10 toch??

Nou en voor je het weet is het alweer November en zijn we aan het aftellen dat papa en mama komen, want die zouden op 19 December komen. Maar ja dat liep ff anders.

Ze waren zo verdrietig dat ze maar 3 weken hadden geboekt (we snappen nog steeds niet waarom maar 3 weken maar oke) Ik heb contact opgenomen en zonder dat papa en mama het wisten het ticket omgeboekt naar 25 November zo die zit wat drie weken niks ervan zes weken haha. En blij dat we allemaal waren. En wat dacht je van de kids die gilden het uit.

Dus daar stonden we dan weer met z'n allen op het vliegveld om ze op te halen, wat een feestje weer... En wat een heerlijke boodschappen weer. Kaas, Ranja, Stroopwafels, pepernoten, sinterklaasschuimpjes heerlijk allemaal.

Op zondag 27 November kwam de goedheiligman ook hier in Houston aan, en daar zijn we natuurlijk allemaal gezellig naartoe geweest. Allemaal mooie rode wangetjes van spanning, ja ook Maryse was erg zenuwachtig haha.

Toen kwam voor Ron en mij natuurlijk 10 December in zicht, heerlijk met z'n tweetjes 4 daagjes naar Los Cabos in Mexico. Wat hebben we er naar uit gekeken even een paar dagen voor onszelf heerlijk. En wat hebben we genoten, wat was het mooi, lekker, relaxed, van alles en nog wat. Oftewel in een woord SUPERRRRRR!!!!!! De foto's spreken voor zich.

Ja en voordat je het dan in de gaten hebt is het alweer 22 December de dag dat we Bianca en Stefan op gaan halen van het vliegveld. Heerlijk en wat keken we er naar uit. Luc was helemaal gek met Ome Stefan en de meiden met Tante Bianca, want ja die zouden gaan shoppen, tutten en andere leuke dingen gaan doen. Dus HE-LE-MAAL goed.

We hebben samen heerlijk kerst gevierd en op kerstavond cadeautjes uitgepakt, heerlijk en wat zijn we allemaal weer verwend.

Toen zijn we maandag 26 December met z'n allen in een GMC Yukon XL naar New Orleans gereden. Wat normaal een rit van 5,5 a 6 uur is hebben we nu 8!!! uur over gedaan. Wat een regen en wat een verkeer op de weg. Maar niet klagen, we zitten gezellig met z'n allen in de auto lekker kletsen, tv kijken en natuurlijk kijken naar de natuur onderweg. Het was erg gezellig. Maar we waren toch ook wel erg blij dat we bij ons Hilton Hotel waren. Even de auto uit spullen uitpakken en naar de kamer brengen eventjes uitrusten om dan toch tegen 19:00 maar de stad een beetje te gaan verkennen. Jammer dat het weer ons een beetje in de steek laat maar ach dat mag de pret niet drukken toch. Ondanks de regen hebben we toch een flink eind gewandeld en leuke dingen gezien. We hebben ergens lekker gegeten (nou ja echt bijzonder was het niet) maar wel gezellig en das het belangrijkst toch!!!!

Tegen tienen maar weer richting het hotel gelopen om toch maar te gaan slapen, want zo'n hele dag in de auto is toch wel vermoeiend en vooral met slecht weer.

De volgende morgen redelijk bijtijds opgestaan en voila daar was ie DE ZON en hij is de hele dag niet meer weggegaan gelukkig. We hebben veel gelopen en dus ook veel gezien. Straat muzikanten, straat artiesten, gewoon gezellig gesnuffeld op de dagmarkt, lekkere beignets gegeten en gewoon genoten.

En toen 's avonds weer terug naar huis gereden, ging super!!!

Ja en dan komt oud en nieuw wat hier natuurlijk een GE-WEL-DIG feest is AHUM NOT!!!! zoals gewoonlijk was er weer niks, je hoorde een klein beetje vuurwerk en dat was het. En ondanks dat het verboden is hebben we toch een beetje vuurwerk gekocht want wees eerlijk wat is oud en nieuw zonder vuurwerk??? Dat hebben we afgestoken op het pleintje voor de deur en de buurkinderen vonden het maar wat gaaf. Daarna nog ff de buurman een gelukkig nieuw jaar gewenst en bij ons uitgenodigd voor een drankje met nederlandse kaas, worst en OLIEBOLLEN die papa 's middags had gebakken, het was heerlijk en ook David vond het smullen!!!

En voordat je het door hebt is het alweer 6 januari, tijd voor de familie om terug naar Nederland te gaan helaas. Maar goed de kids hebben s' avonds al afscheid genomen van iedereen want die gaan gewoon naar school of er niks aan de hand is, dan is het afscheid ook niet zo zwaar en komen ze thuis en is iedereen gewoon weer weg. Ik weet het het klinkt hard maar dat is soms wel het beste. En inderdaad toen we thuiskwamen met Luc vroeg ie waar zijn opa, oma tante Bianca en ome Stefan. Ja die zijn naar huis lieverd, toen was het even van maar ik wilde ze nog een kusje geven en dat was het. Geen al te dikke tranen dus gewoon verder gaan met spelen gelukkig.

Ja en dan is er natuurlijk weer mijn rug die al sinds September weer aan het opspelen was, Ik had een cyste in mijn ruggewervel zitten op een wervel hoger als waar elke keer mijn hernia's hebben gezeten. Niet zo leuk dus, dezelfde vreselijke pijn en ja hoe pakken we het nu aan nu net papa en mama weer terug zijn naar NL.

Nou we hebben het goed overlegd met de Neurochirurg hier en ja helaas het moest wel geopereerd worden maar de revalidatie zou stukken makkelijker zijn. Dus zo gezegd zo gedaan op donderdag 19 Januari ben ik weer geopereerd, vrijdag de 20e weer naar huis en rustig bijkomenvan de operatie. Dit was allemaal niet mogelijk geweest zonder de geweldige hulp van een aantal moeders op school. Ze hebben gewoon een lijst gemaakt die kookt dan voor de familie en die haalt de kinderen op van school. Echt fantastisch zo heb ik dus vanaf afgelopen vrijdag nog steeds niet hoeven koken, elke dag komt er een andere moeder van school het eten brengen. En zo worden we nog verzorgd tot aanstaande zondag. Echt GE-WEL-DIG. En natuurlijk heb je dan ook nog mijn heerlijke Nederlandse vriendin Leonie, die zorgt voor de boodschappen, komt af en toe strijken. In een woord super. Dus nee ik ben echt niet alleen. We redden ons heel goed hier.

En dan is natuurlijk morgen de verjaardag van Ron, ja dat is dan wel weer een beetje raar zonder familie en natuurlijk ben ik nog niet helemaal de oude. We gaan natuurlijk wel lekker uit eten en doen wat lekkers op tafel morgen avond maar toch het is geen verjaardag zoals we thuis kennen. Maar goed hij heeft z'n cadeau al gehad. Van mij heeft ie een parachutesprong gekregen het vond het fantastisch. Ook hierbij spreken de foto's voor zich. Van papa, mama, Bianca en Stefan heeft ie nog een tweede sprong gekregen dus hij mag nog een keer.

Dat was het wel weer zo'n beetje ik wens iedereen weer veel leesplezier.

Lieve groetjes Antoinette en natuurlijk de rest van de bende.

reginamercier@gmail.com

Hallo luitjes, ik vond het een leuk verhaal.Je moet er een boek van maken Antoinette. Ik maak van de gelegenheid gebruik om Ron te feliciteren met zijn 40 e verjaardag. Van harte Ron en nog heel veel gezonde en gelukkige jaren.
Ik hoop dat het met jou Antoinet wat beter gaat, sterkte in ieder geval. groeten aan de kids ook voor jullie van mij tante Ina

Oma en Opa camp

Hier even een klein berichtje,buiten het kletsen via de webcam om.We hebben echt genoten van je reisverhalen .Ron,van Harte gefeliciteerd met je 40ste
verjaardag en we hopen,dat we dit feest samen nog vaak mogen vieren.

mariel

Hoi altijd weer leuk om het te lezen hoe het jullie daar vergaat in het verre amerika. Wat fijn dat je zoveel hulp hebt gekregen. Hopelijk voel je je nu al stukken beter. Alvast van harte gefeliciteerd met Ron en maak er met z'n allen een gezellige dag van.
groetjes Mariel en co.