Mercier in The States

Daar zijn we eindelijk weer eens....

Ja, ja ik weet het jullie hebben er weer een tijdje op moeten wachten maar hier is ie dan.Een nieuw bende van 5 verhaal.

Jullie zullen begrijpen dat die 8 weken die we nog moesten toen papa en mama weg zijn gegaan voorbij zijn gevlogen. De meiden hebben op 1 junigraduation day dit wil zeggen dat ze beloond worden voor het hardewerk van het afgelopen jaar, dit zouden ze in Nederland ook moeten doen. Gewoon flink belonen voor wat ze het afgelopen jaar allemaal hebben gedaan. Ze kregen heel wat cerificaten bijvoorbeeld voor perfect attendance(goed gedrag), social studies(maatschapijleer), honor roll certificate, Always super dressed, Math award (wiskunde), Science (wetenschappen), read around the world ( voor alle gelezen boeken), certificate of achievement en Maryse heeft ook nog een medaille gekregen voor haar Math test, dat wil zeggen dat ze daar een 100 (10) voor heeft gehaald. In principe mag je aan deze test pas meedoen als je minimaal 3 jaar in Texas woont, maar onze dame heeft het gewoon gedaan en een 10 gehaald, nou ik kan je vertellen dat je dan flink groeit als ouders zijnde. Nu denken jullie misschien jeetje wat overdreven, maar je moest eens weten hoe het de kinderen stimuleert om te leren. Tuurlijk wij dachten in het begin net zo, maar nu zien wij het resultaat ervan en gaan we er net zo hard zo niet nog harder in mee haha.

En toen VAKANTIEEEEEE..... Heerlijk wat hebben we ervan genoten, Luc bleef ook heerlijk thuis. We hebben geshopt, gezwommen, naar de bios geweest. Oftewel heerlijk genieten van het feit dat niks hoeft en alles mag, en vooral GEEN huiswerk....

En ja toen was het vrijdag 8 Juli we gaan met z'n viertjes naar Nederland voor 5 heerlijke weken. We hebben een heerlijk snelle vlucht gehad en de kids hebben zich goed vermaakt met de filmpjes. En daar stonden ze Bianca, Stefan, Papa en Mama. Je en daar kwamen de traantjes na elkaar een jaar niet gezien te hebben was het toch wel ff slikken. Luc wilde gelijk bij Ome Stefan op de nek echt geweldig net of we elkaar gisteren nog gezien hadden.

5 weken Nederland heerlijk ff uit de hitte in de frisse lucht nou ja achteraf was het wel errug fris. We hebben geloof ik 4 dagen mooi weer gehad en voor de rest heel veel regen, maar daar hoef ik jullie niets over te vertellen. Wel hebben we ontzettend genoten. Lekker met de buurtjes van de Mannagraslaan uit eten geweest, lekker geshopt bij de HEMA en dergelijke, een gebakken visje op de markt. Een heerlijk broodje haring en natuurlijk niet te vergeten het patatje oorlog en de frikadel speciaal mmmmmmmmmmmmmmmmmm het water loopt me er nog van in de mond tjonge wat was dat lekker.

Zaterdag 16 Juli komtRon gelukkig ook over en kunnen we er heerlijk samen van genieten. Op zondag de 17e houden we Maryse's verjaardag omdat anders iedereen op vakantie is en nu kan iedereen. We houden het in een zaaltje met een speeltuin erbij heerlijk wat een feestje weer.Ron moet eerst nog 2 weekjes werken en heeft dan gelukkig ook 2 weken vakantie.

Het weekend erop zijn we lekker met Opa en Oma Mercier, Opa en Oma Camp naar het pannekoekenhuis in Buurse geweest, wat erg gezellig en lekker was. De kinderen hebben lekker buiten gespeeld en wij genoten van een heerlijke kop warme chocomelk met slagroom want ja het was gewoon KOUD!!!!

We zijn lekker bij vrienden en kennissen geweest en hebben de meeste mensen gezien die we graag wilden zien, maar zoals altijd is er nooit tijd genoeg en kun je helaas niet iedereen zien die je graag zou willen zien.

De twede week zijn de meisjes de hele week in Enschede naar school geweest want dit wilden ze graag en ze hadden er natuurlijk al 5 weken vakantie opzitten. Wat hebben ze genoten, weer heerlijk gespeeld met Esmèe, Bente, Jasmijn en Elise. Slaapfeestjes gehad en op Maryse's verjaardag heerlijk naar Hellendoorn met Opa, Oma (Camp) en Esmèe. Wat was dat een superdag met prachtig weer.

Verder hebben we nog en heerlijk weekendje camping gedaan met z'n vijfjes, hebben Ron en ik nog heerlijk genoten van een dagje motorrijden (dank je wel Arthur) en een dagje Sarè. En onze kleine man heeft leren fietsen zonder zijwieltjes. Heerlijk wat hebben de kinderen er wat afgefietst bij opa en oma. Er kwamen elke keer vriendjes en vriendinnetjes aan de deur die met Maryse, Fabiënne en Luc wilden fietsenregen of zonneschijn hetmaakte ze allemaal niks uit buiten spelen wilde ze.

En voor je het weet is het alweer voorbij en moet je ff gaan shoppen voor kaas, hagelslag, dropjes, nieuwe laarzen, pakjes jus enz. enz. En dan kome je thuis met 3kilo kaas, heeft oma ook nog eens 3 kilo gekocht. Oh je hoe krijgen we het allemaal mee, maar ooooh zo lekker allemaal hihi.

Alle koffers zijn bepakt en bezakt,kun je het je voorstellen 5 koffers van 23 kilo!!!!! dat zegt wel genoeg he. Op vrijdagavond zijn we nog lekker met de familie uit eten geweest bij de griek in de stad en daarna op zaterdagmorgen met z'n allen( Bianca, Stefan, Opa, Oma en de bende van 5in een VW transporter op weg naar schiphol. Gezellig met z'n allen in zo'n grote bus.

Het afscheid viel gelukkig redelijk mee, (terwijl ik dit typ zie ik mama's hoofd schudden (nou dat viel helemaal niet mee) nou lieverd je hebt het super gedaan en we zijn alweer aan het aftellen voor kerst toch!!!!

En nu hadden we net een beetje uitgestippeld wat we met de aankomende springbreak (in Maart) wilden gaan doen. Komt Maryse gisterenthuis met het bericht dat ze met een aantal 5e klassen de kans krijgt om een weekje naar Washington DC te gaan. SLIK daar gaat onze grote griet. Pff want ja eerlijk is eerlijk dit is een once in a lifetime chance en dat willen we haar toch niet graag ontnemen. Dus waar gaan papa, mama, Fabiënne en Luc naartoe in springbreak???? Juist ook naar Washington stond toch ook al op ons lijstje dus doen we dat in de voorjaarsvakantie.

Nou volgens mij zijn jullie nu wel weer een beetje op de hoogte. Geniet van de foto's en tot een volgende keer maar weer.

mariel@home.nl

super leuk om je belevenissen te lezen...

bianca

Zonde van je ingeplande reis maar Washington is toch ook wel iets heel speciaals :):):) Dikke kus

hellenl

leuk verhaal ..altijd leuk om het weer te volgen en te lezen...hoop dat alles goed met jullie gaat. groetjesss

Kim Derkink

Hee stelletje! Leuk weer om te lezen. Ik las van de kaas, hebben jullie ook een Sam´s club, want daar haalde ik altijd Nederlandse, Goudse kaas!