Mercier in The States

Jeetje zeg de tijd vliegt hier, is dat bij jullie ook ?????

Jeetje zeg, de tijd VLIEGT hier echt voorbij, is dat bij jullie ook zo erg? We hebben er alweer een hele tijd opzitten. Ik zal even bij het begin beginnen hihi.

11 Maart vandaag gaat het dan gebeuren, we gaan met de auto naar Florida whoehoe Disneyworld here we come.

Eerst moesten de meiden tot 12:00 naar school, ik had al de auto zover mogelijk ingepakt, Ron zou Luc ophalen en ik de meiden en daarna zouden we gelijk weggaan. Zo gezegd zo gedaan. Om 13:00 waren we op weg naar Florida, maar ja tis wel eventjes 17 uur rijden en 1000 mijl ( 1 mijl = 1,6 km) dus we zijn nog wel ff onderweg. Maar de kids vinden het heerlijk en vermaken zich goed achterin de auto met de dvd speler, boekjes en snoeppies.

Eerst komen we door Louisiana dan door Mississippi waar we in het plaatsje Biloxi overnachten het is nu 10 uur en in een keer doorrijden is ook geen optie. Dus een lekker hotelletje gezocht aan het strand en slapen maar. De volgende dag staan we vroeg op en rijden we door de staat Alabama en stoppen we in Pensacola (Florida)om daar lekker te ontbijten om 9:00 (dit was nog dik 2 uur rijden) Maar wat is het hier GE-WEL-DIG en het strand gewoon zo wit als sneeuw. We moesten hier gewoon echt ff 2 uurtjes blijven omdat het zo ontzettend mooi was. Heerlijk ff met de pootjes in het water, de kinderen hebben heerlijk over het strand gerend en mooie schelpen opgezocht. Tegen 11 uur moesten we toch echt weer verder. Als alles goed zou gaan zouden we tegen 18:00 in Orlando(Florida) zijn. Nou dit hebben we inderdaad gered om 18:15 waren we in ons Hotel Het Sonesta (nu dubbeltree by Hilton) Een mooi Hotel midden in de stad, met een zwembad op de vierde verdieping, en das erg apart kan ik je vertellen.

We zijn heerlijk wezen eten in de stad, en daarna lagen we met z'n allen uitgeteld in bed.

Zondag de 13e zijn we naar het John F Kennedy Nasa Spacecenter geweest, en onderweg hier naartoe kwamen we langs een brede sloot waar allemaal kaaimannen (kleine krokodilletjes) inzaten. Er stonden heel veel auto's langs de sloot geparkeerd en eerst dachten we dat ze aan het vissen waren tot ik op een gegeven moment kroko's zag zwemmen. Dus de Mercier's ook op de rem en ff geparkeerd, dit moest natuurlijk ook vastgelegd worden op de gevoelige plaat. En als je ziet hoe dicht sommige mensen erbij gaan staan griezelig gewoon, nee wij bleven netjes op een afstandje om de foto's te maken. En daarna hup weer in de auto op naar Space center.

Dit was erg indrukwekkend en GROOT of zoals ze het hier zeggen HUGE, En ook hier zwemmen Grote !!!! krokodillen en schildpadden vrij rond. Heel gaaf om dat zo in het wild te zien.

We hebben een heerlijke dag gehad en tegen 18:00 zijn we weer richting het hotel gereden. Terwijl we op de terugweg waren zie ik aan de rechterkant in de zee wilde DOLFIJNEN ik dacht dat ik helemaal flipte, jeetje wat is dit onwijs gaaf zeg. Hup Ron auto aan de kant, ik wil foto's, foto's, foto's en wat ben ik dan toch reuze blij met onze nieuwe fotocamera met telelens. Ik heb een paar mooie plaatsjes kunnen maken. Ik had er helemaal kippevel van echt SUPERRRR.Nou dit was toch wel een geweldige afsluiting van een zeer geslaagde dag.

Maandag de 14e nou daar komt het we gaan naar Disneyworld, en wat was het mooi, gaaf, groot, indrukwekkend, gezellig, WARM, druk, DUUR, maar we hebben geweldig genoten. We waren er om 9:00 en zijn naar huis gegaan om 01:00 dus een lange maar zeker gelaagde dag. We hebben heel veel karakters gezien. Mickey, Minnie, Donald, Katrien, Goofy, Pluto, The Incredibles, Alladin, alle prinsessen, Woody, Buzz Lightyear, Jessie, Bullseye, Winnie The Pooh, Knorretje, Tijgertje echt allemaal. De bekkies van Maryse, Fabiënne en Luc staan in mijn geheugen gegrifd. Wat mooi om je kinderen zo te zien genieten. En nu hebben we alleen nog maar Magic Kingdom gezien. Dus dan kun je je misschien wel een beetje voorstellen hoe mega groot het hier is één park van s'morgens 9 tot s'nachts 1 uur. En dan om 23:00 de lichtjesparade ook echt kippevel zo mooi. Maar de foto's spreken voor zich.

Dinsdag de 15e nog eventjes terug geweest naar Disneyworld mainstreet, een klein parkje op zich met allemaal leuke winkeltjes en eet tentjes erg gezellig allemaal, we zijn daar ook nog in een soort ballon geweest die via helium en vastgebonden aan een flinke dikke metalen kabel 400 feet omhoog gaat. Echt geweldig. Weer een heerlijke dag.

Op woensdag gaan we Orlando verlaten en doen we nog tot en met zaterdag een paar daagjes strand in New Smyrna Beach. Ook erg lekker om na een paar drukke dagen lekker op het strand te liggen en he-le-maal niks te doen gewoon lekker zonnen, en genieten van een prachtige zonsondergang.

Ook hier hebben we heerlijk genoten, beetje gewandeld langs het strand, beetje geshopt, lekker rond gereden met de auto en vanalles bekeken.

Op zaterdag was het toch echt weer tijd om richting huis te gaan, de tijd is zoals ik al zei voorbij gevlogen. Maar het was heerlijk om een week lang heerlijk met z'n vijfjes te zijn en te genieten van alles en elkaar. We zaten om 9:00 in de auto weer richting huis, we zijn via de staat Georgia, waar de stad Amsterdam !!!! ligt weer richting Texas gegaan. Om 00:00 waren we in Louisiana bij New Orleans, tja en wat doe je knal je door naar huis (nog 5 uur) of stop je hier om op zondag nog even in New Orleans te kijken ??? Ja stoppen dus maar he, je weet niet of je er nog een keertje komt. En wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben. Wat een prachtige stad en dan vooral French Quarter echt geweldig. Nu was natuurlijk net in februari de Mardi Gras (soort carnaval) geweest dus alles was nog mooi versierd.

Nu gauw door rijden naar Nederland, een klein plaatsje vlak over de grens met Beaumont Texas. Erg leuk, maar we waren natuurlijk net te laat en de winkeltjes waren net om 17:00 dicht gegaan en we waren er om 17:30, maar goed toch een paar leuke foto's kunnen maken. Om 19:00 waren we weer thuis en kunnen we weer terug kijken op een zeer geslaagde vakantie.

En dan is het voor je het weet alweer 24 Maart en dan komen eindelijk papa en mama, nou na ze bijna 10 maand niet gezien te hebben verlang ik toch wel naar ze. Ze blijven 6 heerlijk weken hier vakantie vieren.

Bij aankomst op het vliegveld is het natuurlijk brullen en dan vooral Maryse en Luc die huilen het hardst. We hebben de auto van de buren ( ford expedition) mogen lenen zodat we met z'n allen in één auto kunnen. Echt geweldig en heerlijk om zo samen naar huis te kunnen rijden.

Dan natuurlijk de koffers uitpakken die vol zit met Nederlandse spulletjes, KAAS, heerlijke zachte worst, koffie, cadeautjes voor iedereen, saus om zelf filet americain te maken, echt allemaal heerlijke dingen en helemaal voor mij alleen een heerlijk zakje kruisdrop mmmm elke dag eentje errug lekker.

We zijn overal met ze heen geweest, Brazos Bend (krokodillenpark), Austin, de zoo, leuke voorstellingen op de school van de meiden en van Luc. Al met al hebben we weer heerlijk genoten. Maar ja aan alle moois komt helaas een eind en zo dus ook aan de vakantie van papa en mama. Dus afgelopen zondag op moederdag nog wel hebben we ze weer op het vliegtuig naar Nederland gezet. Pff dat was weer eens geen pretje, de kinderen maar ik ook hadden het er erg moeilijk mee. Dikke tranen tot gevolg zelfs nog in huis. Maar we hebben de draad weer volledig te pakken en het gewon leventje is weer begonnen. Nog 8 weekjes en dan zit ik met de kids alweer in het vliegtuig naar Nederland. Ron moet dan hier nog een weekje werken en komt ons dan na.En dan heerlijk 5 weken genieten in Nederland. Mmmmmm we kijken er allemaal heel erg naar uit.

Nou veel leesplezier allemaal maar weer en tot de volgende blog.

mariel

hee super leuk om weer een verhaal van jullie te lezen. Wat las ik nu saus om zelf filet american te maken? please stuur je me een berichtje waarin je me wilt vertellen hoe je dat doet? en waar je het kan kopen? Heb je het kinder feestje inmiddels al gegeven? Wou het lukken met de zeepkettingen?

groetjes Mariel

Kim Derkink

Heerlijk om te lezen, en de foto's te zien, krijg weer heimwee.........

Esther

Hoi Antoinette

Alleen maar een goed teken dat de tijd voorbij vliegt, dan heb je het in ieder geval naar je zin! Ach en die acht weken zijn ook zo voorbij! Wij zijn hier ook al aan het aftellen, voor ons is het nog een kleine zeven weken en dan...........Homeleave, we kijken er naar uit.
Wel grappig om te lezen dat jullie dezelfde dingen missen als wij. Ons bezoek had ook de koffer vol zitten met alle Nederlandse lekkernijen! Vooral de kaas is hier een groot gemis!
Nou nog even volhouden en dan straks lekker genieten van alles en iedereen in Nederland!

lieve groet uit Singapore

Esther

Ron

Lieve schat, wat schrijf je toch weer lekker.
Krijg een glimlach op mijn gezicht van die leuke herinneringen.

x Ron