Mercier in The States

Het vervolg,

Nou na een week de zilveren Chrysler 300 te hebben gehad, hebben we deze maar weer omgeruild voor een Buick Lacrosse 2010 omdat de Chrysler echt ontzettend veel benzine gebruikt. Nu is de benzine hier niet duur maar toch.

Tje en ondertussen moesten we natuurlijk ook zoeken naar een auto voor onszelf, na een paar weekenden flink zoeken hebben we er uiteindelijk een gevonden, een Mazda CX-7 zilvergrijs van 2008. Heel gaaf en we zijn er megablij mee.

Dus zo kon Ron lekker een weekje zelf met de auto naar het werk en hoefde ik hem niet te brengen en halen HEERLIJK kan ik je zeggen

Laughing

Ondertussen hebben we de 19e December de sleutel van ons paleisje gekregen, en op de 22e kwamen onze meubeltjes aan. Oh wat een feest wat waren we allemaal blij. Elke doos was weer een cadeautje om uit te pakken, wat zal er nu weer inzitten. Heerlijk de kinderen genoten met volle teugen. Hun kamertjes werden in elkaar gezet, en hun fietsen kwamen uit de vrachtwagen. Ze sprongen rond van blijdschap GEWELDIG om te zien zulke blije koppies.

Natuurlijk na dat alles uit de vrachtwagen was, gelijk de kerstboom opgezocht, naar de winkel gegaan om kerstverlichting te kopen en een 2e kerstboom voor in de voorkamer. En opzetten maar. Heerlijk de kinderen wilden in de voorkamer graag een boom met allerlei gekleurde ballen. Nou die hebben we gekocht, allemaal onbreekbaar en laat ze maar knoeien met z'n drietjes. Ze hebben zich prima vermaakt met z'n drietjes. Zo kon mama nog even verder met het uitpakken van dozen in de keuken.

Toen papa thuiskwam was het al aardig versierd aan de Crystal Reef ct. Hij vond het helemaal gezellig. Nou nog een kerstboom in de woonkamer opzetten en ons huisje is KERSTPROOF.

S'avonds hebben we hier lekker pizza gegeten op de grond want we hadden nog geen borden en bestek en dergelijke, maar wat een lol hebben we gehad.

Opkerstavondsamen met Ron de kerstboom voor in de woonkamer opgezet en daarna lekker met z'n allen hier geslapen. En eerste kerstdag heerlijk begonnen met Croissantjes uit de oven en warme broodjes. MMMMMMMMM wat genieten na 5 weken in een hotel te hebben gezeten.

Daarna naar de woonkamer waar er voor de open haard een cadeautje lag van de kerstman voor de kids. Een echte Wii wat waren ze blij ze moesten er van huilen. 'hoe weet de kerstman nou dat wij een Wii willen hebben, en we hebben toch al cadeautjes gehad van Sinterklaas in Nederland. Tja Santa Clause zal jullie wel zo lief hebben gevonden dat hij jullie alsnog een Wii heeft gegeven.

Tongue out
Laughing

En na de kerst lekker een paar dagen helemaal niks, ja dozen uitpakken, maar das alleen maar fijn, heerlijk al je spullen weer terug.

En toen oud en nieuw, wat een giga tegenvaller zeg, we hadden een collega van Ron samen met zijn vrouw en kinderen uitgenodigd om bij ons te komen, zij hadden ons zo goed opgevangen toen wij aangekomen zijn en we hebben er een paar keer lekker gegeten en demeiden kunnen heel goed overweg met hun jongens Grant van bijna 9 jaar en Griffin van 6 jaar.

Eerst lekker gekookt, gebakken aardappeltjes met broccoli , doperwtjes met worteltjes en een héérlijk varkenshaasje. En als toetje natuurlijk IJS.

We hebben genoten, tegen 21:00 gingen nadat we wat vuurwerk hadden afgestoken de familie weer naar huis omdat de jongens bekaf waren. Dus gezellig met z'n viertjes (Luc lag lekker in zijn Cars bedje) wachten tot 00:00 en toen kwam het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIKS, HELEMAAL NIKS, geen vuurwerk, niet gezellig met de buren op straat (mis jullie MANNAGRASLAAN) het was hier volledig uitgestorven VRESELIJK. dus om 00:45 van ellende maar naar bed gegaan pfff wat een zware tegenvaller zeg. Dit gaan we volgend jaar toch echt anders aanpakken.....

En toen 4 januarieindelijk naar de neurochirurg want ik heb al een week of7 vreselijk pijn in mijn linkerbeen en een beetje in de rug.Toen wij nog in Enschede waren had ik al een aantal keren fysiotherapie gehad voor mijn rug, en volgens de fysiotherapeut was het gelukkig geen hernia, en ik moet je zeggen zo voelde het ook absoluut niet. Maar na aangekomen te zijn in het Hotel werd de pijn steeds erger en op een gegeven moment was het niet meer in mijn rug maar had ik vreselijke zenuwpijn in mijn linkerbeen. En ja toen was het voor Ron en mij wel duidelijk. Er zat weer een Hernia, nou toen maar eens wat dokters opgezocht (je hoeft hier niet eerst naar een huisarts maar kunt gelijk naar een specialist) die hier een beetje in de buurt zaten.

En maar eens een afspraak gemaakt voor 4 januari, nou moet je even weten dat ik inmiddels bijna niks meer kon, niet meer fatsoenlijk lopen, liggen of zitten. Dus de Neurochirurg heeft na dat ie mij binnen zag strompelen een aantal tests gedaan en toen was het al vrij snel duidelijk, gaat u maar een MRI maken en kom dan maar weer terug, op dinsdag een MRI gemaakt opdonderdag weer terug naar de Neuro.

Nou die was niet zo blij met wat hij zag het was weer een mega hernia op dezelfde plek als de eerste keer alleen zaten de zenuwen voor meer dan 70% bekneld. Toen gaf hij ons de optie om op vrijdag een Steroïde injectie te gaan halen, wij zagen er niet zo veel heil in maar ja wij zijn natuurlijk ook geen artsen. Hij zei ' ik heb mensen met ontzettende grote Hernia's gezien en dat ging weer over dmv de injectie' dus ja baat het niet dan schaad het ook niet en op een operatie zat ik natuurlijk ook niet echt te wachten. Maar helaas na een week gewacht te hebben om te kijken of de spuit iets gedaan had bleek helaas dat ie niks had gedaan. Dus weer terug naar de neuro. tja en daar werd al snel duidelijk dat er echt weer geopereerd moest worden, ik kon kiezen voor dezelfde operatie als 3 jaar geleden, met de kans dat ik over een jaar of 3 weer aan de beurt zou zijn, of ze zouden het vast gaan zetten met schroeven en platen (fusion), met het nadeel dat er dan een revalidatieperiode van 3 - 6 maand aan vast zat. Maar je zult wel begrijpen dat ik er geen zin in had om over een aantal jaar weer onder het mes te gaan, dus hebben we gekozen voor de fusion,

En we hebben mijn ouders voor 6 weken over laten komen om voor mij en de kindjes te zorgen, en ik moet je zeggen die sprongen een gat in de lucht. Dat ze voor 6 weken konden komen. Dus ik ben 27 Januari onder het mes gegaan en sinds afgelopen zaterdag weer in huis. Maar wat een ontzettende tegenvaller, en wat vreselijk veel pijn heb ik gehad echt verschrikkelijk. Na de operatie heb ik vreselijk veel last gehad van spasmen van de rugspieren en ik heb werkelijk gevraagd of zeme niet in slaap konden brengen zo'n pijn. Maar nu gaat het elke dag een beetje beter, zaterdag kon ik nogniet een mijn haren kamen, lenzen indoen of wat dan ook, en nu ben ik vanmorgen alweer alleen onder de douche geweest. Dus we gaan vooruit maar ik ben erg beperkt.

Oh ja Ron heeft op zijn verjaardag nog een mooi cadeatutje voor zichzelf gekocht namelijk een Mercedes Benz 230 sportcoupe echt heel gaaf en hij is er vreselijk blij mee, net een klein kind hihi.

Dit was ons avontuur tot nu toe, ik zal proberen om het zoveel mogelijk bij te houden, maar het is ons gewone leventje en de hectiek is nu wel een beetje achter de rug denk ik (hoop ik) dus het kan even duren voor er weer wat nieuws opstaat. Maar jullie lezen het vanzelf wel weer. Ik ga nu eerst even lekker genieten van het feit dat papa en mama er zijn voor de komende 6 weken heerlijk.

Het is alweer weekend, de tijd vliegt maar gelukkig ga ik met sprongen vooruit, ik kan al flink een tijd uit bed zijn alleen zitten is een flinke straf en dat kan echt niet langer dan een half uurtje. Dan moet ik weer even lopen of liggen. Maar het schiet op.

Papa en mama beginnen ook aardig hun draai te vinden hier, ze pakken de auto en gaan natuurlijk gewapend met een navigatiesysteem op pad om boodschappen en dergelijke te doen. En oh ja we hebbenbrood gevonden wat wel aardig op het Nederlandse lijkt het is Honey wheat brood. Maar boter vinden voor op brood is nog steeds moeilijk. Hadden we eerst een winkel waar ze roomboter verkochten, hebben ze het uit de schappen gehaald, dus als iemand nog tips heeft voor boter op brood dan héél graag. Want we hebben nu een soort braadboter op het brood maar dan zonder zout. Niet errug lekker kan ik je verzekeren.

Maar verder mogen we niet klagen, het weer word ietsje beter en af en toe komt er een waterig zonnetje door. Morgen komt de tuinman (ahum hoezo degelijk) Maar ja wat wil je dan ook we kunnen deze hele lap niet gewoon met een handgrasmaaiertje doen. Dus vandaar de tuinman.

En dan maar eens kijken wat het weekend ond brengt, nu is het eerst tijd voor een bakkie koffie. Tot schrijfs voor de volgende keer.

Jackie

Antionette je moet schrijver worden.....
Heerlijk om je verhaal te lezen.
Geniet van je ouders

x Jackie

The Derkink's

Wat een verhaal! Heel veel sterkte met je revalidatie!
Ik herken zoveel!
Hugs, Kim & Family

Dick

Antoinette je schrijft prachtig!
Wat een pech met je rug.Ik vind het heel sneu voor je.
Wel heel fijn dat je ouders bij je zijn,doe ze de groeten.
Vanaf nu gaat het goed met jullie!! Sterkte.

Liefs Dick

ArthurMercier@aol.com

Hallo bende van 7, Leuk Antoinette dat verslag. Je zou het eigenlijk moeten bundelen, zodat je het later als jullie weer in Nederland zijn, terug kunt lezen.Het lijkt wel een roman. Wij wachten vol verlangen op het vervolg. Dikke kus van ons beiden. pa en ma

Kim Oosterkamp

Hi Merciertjes,

Antoinnette, wat rot dat je zoveel pijn hebt gehad voor en na de OK. Ik hoop echt dat je een vlotte revalidatieperiode hebt. Zo te lezen zijn jullie al aardig aan het settle-en. Blijf schrijven, we zullen binnenkort ook n update over ons sturen. Kussen voor de M,F&L.

Liefs, Jouke, Kim&Zoe

mariel

Hoi, heel erg leuk om je berichtjes te lezen...misschien heb ik nog een nieuwtje voor jou...jullie oude buren op de andere hoek, dus niet vast aan jullie huis...hebben een zoon gekregen...zag dat de boel buiten versierd was. Sterkte en beterschap met je rug.

gr. mariel en co

EDEL

Hé Merciertjes,

Leuk idee om zo jullie avontuur te lezen. Natuurlijk houden we elkaar wel bijna wekelijks op de hoogte maar dit is wel erg leuk om te lezen. Geniet lekker van je (schoon)ouders.

Liefs
Deb, Ellert, Emma en Lucas