Mercier in The States

Vanaf het begin

Even een klein blogje over hoe het hier gaat in het verre Houston.
Allereerst de verhuizing, wat een gedoe zeg, die mannen hebben binnen no-time je hele hebben en houden ingepakt. Voor je het weet zit je zelf in een kartonnen box en weg ben je

Tja en daar sta je dan in een compleet leeg huis gezellig te kletsen met de buurtjes en het afscheid maar uit te stellen bah bah bah heel raar.
Dag huis, dag straat, dag lieve buren hopelijk tot over 4 jaar allemaal.
En dan het afscheid thuis, daar schrijf ik niks over want de meesten van jullie kunnen wel nagaan hoe dramatisch dat was.

Dus helemaal vol bepakt en bezakt op naar het Van der Valk hotel op schiphol.
Daar aangekomen een gigagrote kamer met 2 KINGSIZE bedden een voor Ron, mij en Luc en een voor de meiden samen. Ze vonden het fantastisch. Lekker springen op het bed oh ja even voor de duidelijkheid dit was om 23:00 's avonds.
Dan 's morgens om 06:00 eruit lekker het aller allerlaatste nederlandse ontbijtje en dan met een pendelbus naar schiphol.
Daar direct kunnen inchecken en op naar de shop's.
De meiden keken hun ogen uit, wat een winkels, en wat veel mensen 'gaan die allemaal vliegen mama'ja echt waar allemaal lieve schat.

Dan 10 uur in een vliegtuig zitten, maar wat hebben ze het goed gedaan echt superformidastischmegagoed hoor kids ik ben trots op jullie.

Daar zijn we dan in Houston whoehoe Texas here are the Mercier's So watch out.
Dan de auto ophalen, dat moest natuurlijk wel een megabak worden anders konden natuurlijk nooit al die koffers erin. En een megabak was het een chevrolet surburban vet gaaf de meiden schreeuwden het uit, wauw is dat onze auto.
Toen eerst langs ons huis gereden, weer geschreeuw waaaaaauuuuuuww wat een groot huis papa en mama.
En toen even langs de school van de meiden, ook al zo megagroot. Man alles is hier groot. Zoals ze hier zeggen 'everything is bigger in Texas'well it is.
Daarna lekker naar het hotel om de boel een beetje uit te pakken. Mam hebben we echt een eigen kamer met 2 !!!!! tweepersoonsbedden. Ja dames dit is jullie kamer voor de komende paar weken. Ik denk niet dat ze er ook maar enig probleem mee zullen hebben haha.
Daarna gauw even wat eten, Luc is inmiddels in slaap gevallen op het bed, hup in de kinderwagen getild in de auto en op naar de ja hoor Mac donalds,
en ja ook hier geld, groot, groter, grootst, en niet te vergeten MEGAGROOT.

Eerst een weekje ff lekker bijkomen van alle stress van de afgelopen tijd en wennen aan het tijdsverschil. Lekker veel geshopt en alles goed bekeken.

Daarna Maandag 30 november de meiden opgegeven voor de school, nou ja opgeven. Ze mogen nog niet beginnen want, ze hadden in Nederland niet alle gegevens netjes op de kaart gezet wat betreft de vaccinaties er stond alleen
de maand en het jaartal.

Maar hier wilden ze perse de precieze datum weten, tja ff gebeld naar Nederland maar ook hij wist het niet dus of de meiden dan maar even 4 !!!!!! vaccinaties pp wilden halen

Je snapt het al BRULLEN. Maar wat wil je dan ook 4 stuks zeg.
Maar goed als ze nu nog ziek worden dan snap ik het ook niet meer.

Daarna de meiden ff flink verwend met nieuwe schoolspulletjes en allebei een nieuwe rugzak.
Natuurlijk moesten de schoolkleren ook nog gekocht worden. Allebei een zwarte broek, met een rood en wit poloshirt.


Dinsdag 1 December 2009, de allereerste schooldag voor de meiden op hun nieuwe school. Zenuwachtig dat ze zijn, maar meiden ik ben suer, supertrots op jullie you did a great job this day.
Ze vonden het geweldig en hebben allebei al vriendinnetjes gemaakt. Ze hebben ook allebei een hele aardige meneer en juf.

Fabiënne heeft Ms. Wang en Maryse heeft Ms. Daniël en Mr. Brown.

Ze hebben zich prima vermaakt vandaag, gelukkig maar. Meteen huiswerk meegekregen dus direct aan het werk samen met mama.

Woensdag 2 December 2009,
DE vuurdoop voor mij, heb ik net Ron naar het werk en de meiden naar school gebracht ben net de hoek om bij school op de terugweg naar het hotel houd de auto ermee op. Kun je het je voorstellen 08:15 in de morgen spitsuur op de highway. Sta je met pech, en niemand maar dan ook helemaal niemand die stopt hé stelletje grrrrr pas op het moment als ik na een half uur Luc uit de auto haal om dan maar bij de auto weg te gaan en deze te laten staan. Komt er een zeer vriendelijke meneer aangereden en vraagt of ik hulp nodig heb. Ik tussen mijn tranen door in het engels vertelt wat er aan de hand is. Dat dit een huurauto is en ik nog maar een week uit nederland ben en mijn man niet kan bereiken.
Toen heeft die man voor mij het verhuurbedrijf van de auto gebeld en inmiddels kwamen er ook 2 politieauto's aanrijden. Gelukkig was iedereen toen erg behulpzaam en na 45 minuten heeft een agent mij met Luc samen naar het Hotel gebracht waar ik nu nog steeds zit te wachten tot er iemand de auto op komt halen en een nieuwe komt brengen, want ik zal toch echt over 3 uurtjes de meiden weer op moeten halen.

Word vervolgd.

Het vervolg
Ik heb een nieuwe Chrysler 300 dezelfde als de zwarte die we eerst hadden, maar dan nu in het zilveren. So everything is allright now.
Ik kan zo over een uurtje lekker de meiden weer ophalen en dan ff een paar boodschapjes doen, eens even kijken welk brood we nu weer gaan proberen want we hebben nog steeds geen lekker brood gevonden helaas.
Maar we geven niet zomaar op ik wil en zal lekker brood vinden.

Reacties

Reacties

ArthurMercier@aol.com

Wat een prachtig verhaal. Leuk om dit te volgen. Wij zeggen hier: jullie doen het prima.
Wij zijn beretrots op jullie. Antoinette ook jij doet het superberegoed.Groetjes pa en ma

The Derkink's

Heel herkenbaar verhaal!!! Als je lekker brood vindt, laat het dan even weten want ik heb het in mijn 4 jaar USA niet gevonden!
Hugs, Kim

EDEL

Wat leuk om dit zo te lezen. Natuurlijk hoor ik alles wel van je via skype/msn. Ben ook super trots op jullie. Ron met zijn nieuwe baan, jij die net geopereerd is aan een fikse hernia, de meiden die het super doen op school en dan de kleine bandiet die altijd maar lachend door huis loopt. Wat wil je nog meer netje???

Dikke kus van ons.

Ellert & Debby & Emma & Lucas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!