Mercier in The States

!?!?!?! Gelukkig nieuw jaar ?!?!?!

Laten we eens beginnen met:

5 December Sinterklaas, ja die heeft de weg ook naar de Crystal reef ct gevonden gelukkig, de kinderen waren helemaal door het dolle heen. Allemaal mooie cadeutjes gekregen, maar toen het uitpakken voorbij was, was het ook voorbij hhhmmm heel vreemd Sinterklaas zonder je ouders, zus en zwager. Nee dat was niet je van het helaas. Maar goed het is weer achter de rug.

24 Decemberkerstavond zijn we uitgenodigd bij Lenis, Maylen en Aylen, de buurtjes. Tja wat nemen we mee? want dat is hier dus heel normaal dat als je ergens naartoe gaat dat je iets te eten of te drinken meeneemt. Ik dacht laat ik eens iets typisch Nederlands maken hutspot !!!! dus zo gezegd zo gedaan. Nou ze hebben ervan genoten. En ze hadden voor ons iets typisch cubaans gemaakt erg lekker en gezellig dat het was, we waren met zo'n 20 man, we hebben gegeten, gezongenen gedanst al met al een zeer geslaagde avond. Toen we om 00:00 thuis kwamen lagen er ook bij ons nog een paar cadeautjes onder de boom. (Luc, Noh mama hoe kan Santa Clause hier nou zijn geweest) ja lieverd wij waren toch bij Aylen.... Ze hebben alledrie een pillowpet gekregen dat is een dier (Pinguin, Puppy en Aap) die je ook kunt uitvouwen tot een kussen. Ze wilden die al vanaf dat we hier zijn. Nou ja vooruit dan maar. Er zit een hele aardige Santa Clause in Ochtrup :):):)

25 December Eerste kerstdag zijn we naar Austin gegaan, dat is de hoofdstad van Texas, en jeetje wat is dat een prachtige stad zeg, het lijkt wel een beetje Italie heuvelachtig en prachtige meren. Eerst naar het hotel om alle spulletjes weg te brengen en daarna even heerlijk rondgereden echt prachtig. Maar zo tegen een uur of 5 kregen we toch wel honger dus laten we maar eens op zoek gaan naar de Oasis, dit hadden onze buren ons geadviseerd. Het ligt aan het Lake Travis en heeft een prachtig uitzicht over het meer. Zoek het maar eens op the Oasis aan lake Travis in Austin dan zien jullie wat wij hebben gezien. Maar goed die was DICHT op eerste kerstdag, nou ja dan zoeken we toch gewoon verder ahum was het maar zo simpel. Werkelijk ALLES was dicht, Ron en ik grapten nog tegen elkaar 'straks komen we nog bij de Mac Donalds uit et voila waar reden we langs U raad het al de Mac en ook die was dicht................. Werkelijk ALLES is dicht met kerst hier. Nou dan rijden we gewoon de stad in daar zit vast wel een Hilton hotel die de keuken open heeft. Nou helaas pindakaas ook CLOSED for Christmas. Ze hadden nog wel een of andere bar, maar ja no kids allowed oftewel geen kinderen toegestaan. Nou we laten ons niet kisten er is vast wel iets open in de stad. Auto geparkeerd en lopen dan maar, jullie moeten wel even weten dat het inmiddels al bijna 21:00 was en Luc al begon te huilen van de honger echt zooo zielig, maar goed hij was niet aan het klagen, zat lekker bij papsie op de nek dus gaan met die banaan op zoek naar eten. Nou nergens dus he, uiteindelijk zagen we een soort pizzeria die open was yes, yes, yes we hebben eten. Hmmm maar waar is de iingang van het restaurant, ja die was er niet want het was gewoon een keukentje met een raampie waar je buiten een kwart pizza kon kopen en opeten. Maar daarnaast zat een bar waar ze taco's en tortilla's verkochten, gelukkig hup naar binnen. Alle tafels vol, kan nog wel een half uurtje duren :(:( maakt niet uit we gaan wel aan de bar.. euhm geen kinderen aan de bar toegestaan, maar goed hij wilde wel voor een keer een uitzondering maken GELUKKIG eten zat eraan te komen. komt er een stel binnen waarvan hij de chef van de keuken van het Marriot hotel was 1,5 blok verderop. En hij verteld ons, de sportbar is nog open tot 22:30 en we serveren daar volledige maaltijden en kidsmeals joepie daar gaan we naartoe. Nou uiteindelijk was het 21:30 toen we daar kwamen, maar we hebben heeeerlijk gegeten. Nou dat was eerste kerstdag.... Zullen we nooit meer vergeten toch???

De rest van de dagen was heerlijk, veel foto's gemaakt, veel rondgereden en uiteindelijk de 26e gegeten bij the Oasis. Echt lekker en prachtig versierd, helaas niet zo'n mooie zonsondergang als eerste kerstdag, maar dat mag de pret niet drukken die hadden we toch al op de gevoelige plaat vastgelegd.

Op dinsdag de 29e zijn we weer richting huis gegaan, waarbij we op de terugweg nog eventjes bij Ome Wouter en tante Thea langs zijn gegaan. Het was weer eventjes gezellig.

31 December Oudjaarsavond waren we weer uitgenodigd bij de buurtjes waar het wederom weer erg gezellig was, we hebben spelletjes Bingo en een soort ganzenbord gespeeld. De kids hebben nog heerlijk buiten!!!!!! in het zwembad gezwommen en hadden de tijd van hun leven. Later werd er nog even verzonnen om een tent op te zetten en dan daarin te slapen. Ach ja wat maakt het ook uit oke papa's aan het wer tent opgezet en de meiden gilden het uit, met z'n viertjes (er was ook nog een ander vriendinnetje van Ayleen Kristen, die bleef ook slapen) in de tent slapen, slaap zakjes en pillowpets erbij in een woord GE-WEL-DIG. Ze zijn tot 6 !!! uur wakker gebleven en we hebben ze om 12 uur maar weer eens opgehaald maar ze lagen nog heerlijk te slapen in Aylen's bed. Want de tent was toch wel een beetje eng met die wind haha stelletje meiden bij elkaar heerlijk.

En dan is het nu alweer januari 2011 het nieuwe jaar is begonnen dus het eerstejaar America zit erop, en als we zo terug kijken was het een bewogen jaar. Eerst de weken in het hotel, met een auto die je in de steek laat zonder dat je ook maar iets van een telefoon hebt die het doet. Dan natuurlijk de sneeuw de eerste week van December, de mensen hier keken hun ogen uit en wij dachten alleen maar 'dit kan niet waar zijn, het zou hier altijd warm en zonnig zijn, we hebben geen truien, jassen niks aan winterkleding meegenomen' Tja en dan vlak voor kerst de sleutel van ons huissie (haha). Druk, druk druk om het allemaal klaar te hebben voor kerst en ja hoor op kerstavond slapen we hier voor het eerst. De kerstboom, de Wii voor de kids. En danoudjaarsavond,mijn hemel wat viel dat tegen, geen vuurpijltje te zien. Dus van ellende lagen we er om 01:00 al in.

Tja en dan in Januari natuurlijk de Hernia operatie, als ik er op terugkijk dan was het echt afschuwelijk, wat een pijn. Maar we zijn er heel goed overheen gekomen.

En dan de vele familiebezoekjes die we hebben gehad. Maarten en Monique met de kids in Maart, papa, mama(afgezien van de hulp in januari en februari), Bianca en Stefan in Mei en Juni. Zelf zijn weeindJuly en begin Augustus naar Nederland geweest en de maand September waren Ron's ouders hier. Al met al een druk jaartje.

We gaan er weer een mooi jaar van maken, heerlijk genieten van het mooie land, de zon en vooral elkaar.Eind Maart komen papa en mama weer heerlijk deze kant op iets waar ik ontzettend naaruit kijk. We hebben elkaar dan 8 maand niet gezien. Maarbegin Maartgaan we eerst heerlijk een weekje met de kids naar Orlando en Disney world omdat we 28 Februari 12,5 jaar getrouwd zijn. Jeetje zolang alweer hoor ik jullie denken, yep zolang alweer haha en we zijn nog lang niet op elkaar uitgekeken...

Ja en dan de zomer we willen kijken of we de kant van California op kunnen gaan want we willen graag San Fransisco, Hollywood, Death Valley en misschien nog Las Vegas zien, misschien met een camper, en anders in motels.

Nou weer heel wat te lezen (en uit te printen Pa en Ma), we zijn zoals altijd weer erg benieuwd naar alle reacties.

Hidy howdy

bianca

Je had schrijfster moeten worden.
Enne we zijn super trots op jullie allemaal,jullie doen het toch maar ff.
Megaonwieslangedikke kus van Stefan en Bianca love you alllllllllllllllllll xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mariel

Altijd weer leuk om jullie verhalen en avonturen te lezen.
Nog de beste wensen voor 2011

Dick

Weer een leuk geschreven verhaal.Alle respect voor jullie ,hoe je afgelopen jaar hebben getrotseerd.Wens 2011 een gemakkelijker jaar toe met al het goede.Liefs van ons

reginamercier

Wat verschrikkelijk als je in zo,n groot land zit en je kan geen eten voor je kinderen krijgen.
Dan hebben we het hier erg goed.
Want zelfs met Kerst kun je eten kopen.
Veel lieve groetjes van tante Ina

Oma Mercier

Hallo Ron en Antoinette. Als ik jullie verhaal lees van eerste Kerstdag denk ik aan Josef en Maria. Zij konden geen onderdak krijgen, maar jullie konden geen eten krijgen. Pas na veel moeite lukte het gelukkig. Met 3 kinderen die honger krijgen is het geen lolletje. Leuk dat je ouders weer komen Antoinette. Kus van ons beiden.

Familie Keeler

Wat een avonturen, geweldig toch?
Maak er weer een mooi jaar van en geniet van alle mooie plaatsen en attractieparken (en van elkaar!).
Heel veel groetjes, ook aan de meisjes,
van Peter, Karin, Jasmijn en Elise.

Marja Nijlant

Lieve Antoinette, wat schrijf je toch leuk! Enig om alle avonturen op deze manier te volgen. Het eerste jaar is echt omgevlogen. Geniet van jullie tijd daar en heel van liefs van ons. Groetjes Erwin, Marja, Esmee, Lucas en Senne

Leonie (je weet wel)

Nou ik heb vanochtend alle verhalen gelezen.
Wat herkenbaar!! Zelf tot de tranen in de ogen.
We zien elkaar lekker morgen weer bij een bakkie!!!
Dikke zoen the other texan girl

Bernadette Lars en Frits

Leuk ontzettend gaaf om weer wat van jullie te horen

Respect hoor voor jullie
Groetjes