Mercier in The States

Sorry, we zijn er weer

Sorry, sorry, sorry, het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heblaten horen. Maar daar zijn we dan weer.

Op zondag 31 October was onze allereerste HALLOWEEN, man wat pakken de mensen hier daarvoor uit zeg, echt onvoorstelbaar. Sommige mensen hebben gewoon een complete begraafplaats in de voortuin. Wij hebben het gelaten bij een paar lampjes, een megagroot spinnenweb inclusief een grote spin in onze voortuin. Op zaterdag de 30e hadden we een halloween feestje hier in de buurt. Iedereen moest verkleed komen, tja dan moeten we ook maar wat kopen voor Ron en mij hé. Zo gezegd zo gedaan. Ron was een heuze vampier, ik was Queen of darkness, Maryse was Draculaura (monsterhigh, is helemaal hot hier), Fabiënne was Spiderella en Luc was Spiderman. Nou we hebben toch goed ons best gedaan geloof ik zo.

Nou allemaal flink opgedoft en op naar het feestje, daar aangekomen viel het allemaal flink tegen, want wie waren er als enigste verkleed juist de familie Mercier. Nou ik kan je vertellen dat je je dan niet heel erg op je gemak voelt. Pfffffff.

Maar goed we hebben heel veel leuke reacties gehad, en voor de kinderen was het super, en ze hebben zich dan ook prima vermaakt. Ze hadden spelletjes bedacht voor de kids, eerst 3 papa's helemaal in wc papier rollen als een mummie, wie het eerst klaar is heeft gewonnen. Natuurlijk was Ron de pisang en heeft zich vrijwillig laten mummieficeren haha. Daarna nog soort eirlopen met een lepeltje maar dan met snoepjes erop en zo snel mogelijk de bakjes volkrijgen. En daarna konde ze nog lekker marsmallows bakken boven het vuur. Tegen 20:30 was het afgelopen en zijn we weer naar huis gegaan. Allemaal lekker gedoucht en de kids naar bed en met spannig afwachten voor morgen, want dan is het echt Halloween echt langs de deuren en snoeppies, snoeppies, snoeppies krijgen.

Tja en dan is het Halloween, maar ja voor dat het donker is duurt het nog wel eventjes. Dus eerst lekker buiten gespeeld, avond eten en daarna opgemaakt voor het grote feest. We gaan samen met Lennis, Aylen haar opa, oma en nog wat kennisen de buurt rond.

Na een paar keer nog wat onwennig te zijn met het aanbellen, hebben ze toch flink de smaak te pakken, en weten niet hoe gauw ze weer bij de volgende deur moeten komen. Als er licht brand buiten, dan zijn de mensen thuis en mag je aanbellen, anders niet.....

Nou de bakkies met snoep zijn in No-Time vol, de kinderen hebben de grootste lol en genieten met volle teugen. Ook Luc gaat als een speer, en omdat de meeste mensen hem zo cute vinden heeft hij het bakkie met snoep eerder vol dan de dames haha. Onze kleine charmeur weet heel goed hoe hij het aan moet pakken.

Tegen 20:00 zijn we klaar in de buurt en rijden we nog eventjes door naar Jason en Laura (collega van Ron) maar helaas Grant en Griffin liggen al lekker in hun bedje. Nog eventjes buiten gekletst en daarna weer richting huis, gauw de dames onder de douche want morgen moeten ze gewoon weer naar school.

Tja en dan verder gebeurt er niet zoveel, we hebben nu na hier alweer een jaar te zijn, onze draai goed gevonden. De nodige visites gehad, en al aardig wat leuke dingen kunnen zien. Maar het gevoel van vakantie is inmiddels wel over, want ja door het heerlijke weer hier heb je ieder weekend wel het gevoel dat je vakantie hebt haha. En de quality time die je hier hebt met je familie is natuurlijk fantastisch. Geen verplichte verjaardagen, geen kinderfeestjes. Gewoon lekker met je eigen gezin, en dat is erg lekker. Tuurlijk mis je de nodige dingen uit Nederland, maar als we over een paar jaar weer terug zijn vallen we vanzelf wel weer in het drukke schema' tje haha.

Op zaterdag 20 November waren we bij Jason en Laura uitgenodigd voor een Lobsterparty. Ron kan helaas niet mee want die moet voor de zaak ff een paar daagjes naar Dubai,ook errug vervelend kan ik je zeggen. Ik zal er een paar foto's van zijn hotel bijdoen dan weten jullie wel waar ik het over heb haha. Maar ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken en ben gezellig met de kids naar het feestje toegegaan. Ik kende bijna niemand ( op Jason en Laura na natuurlijk)maar we hebben ons superrrr vermaakt.

En dan eind November ja Sinterklaas, die komt natuurlijk ook hier in Houston aan. Weliswaar niet met de boot, niet met Amerigo maar heel origineel in een grote amerikaanse pick-up achterin de laadklep haha. De kinderen vonden het maar vreemd. Maar door alle spanning waren ze dat gauw weer vergeten. Ron kon er helaas niet bijzijn, die moest voor de zaak ff een paar daagjes naar Dubai, Maar goed ff terug naar Sinterklaas, we waren daar toch met een stuk of 60 kinderen de kinderen kregen alledrie een t-shirtje met een zwart pietje erop en eronder stond Houston, erg leuk gedaan. En toen we binnen kwamen lagen er allemaal kinderen op de grond om de t-shirts in te kleuren. Voor de ouders was er koffie met speculaasbrokken en er stonden schaaltjes met heerlijke pepernoten mmmmm. We hebben genoten. Voor elk kind was er nog een cadeautje en om 12:00 was het alweer afgelopen.

Tja en dan komt de vraag, mama mogen we nu ook de schoen opzetten, ja tuurlijk mag dat. Dat hoort toch bij Sinterklaas. We doen het schoen opzetten op donderdag de 25e november. Ron is dan weer terug en dat is dan ook wel zo gezellig. We waren op deze dag trouwens uitgenodigd bij de buurtjes Lennis, Maylen en Aylen. En het was erg gezellig. Lekker turkey gegeten met sweet potato pie en van alles en nogwat echt amerikaans. Heerlijk gesmuld, daarna mochten de kinderen nog marsmallows bakken in de open haard en hebben wij gezellig bij elkaar gezeten en lekker gekletst over vanalles en nogwat. Ze uitgelegd over hoe en wat met Sinterklaas. Ze vinden het fantastisch het idee van schoen opzetten, water en een wortel voor het paard, en dan die zwarte pieten erbij helemaal super vinden ze het.

Ja en dan aankomend weekend hopen we dat Sinterklaas met zijn Pietjes nog een keertje tijd heeft om langs te komen met cadeautjes voor onze lieve kindjes

Wink
en misschien ook nog wel een kleinigheidje voor papa en mama. We zullen het zien, en jullie, jullie kunnen het lezen in onze volgende blog.

Nou veel leesplezier allemaal maar weer en tot de volgende keer.

EDEL

Geweldig om het te lezen. We zijn trots op jullie alle vijf! Dikke kus van ons viertjes Ellert, Debby, Emma en Lucas

mariel

ja altijd weer leuk om te lezen, de foto's zijn ook allemaal heeeeel erg leuk. haha en dubai...nee verschrikkelijk zo'n hotel kamer! hihi je zal er maar zitten!

Oma en Opa Camp

Het was weer een prima verslag,van alles wat jullie daar meemaken.We zijn heel erg blij,dat het jullie daar zo goed gaat.We zien erg uit,naar het volgende verslag.A big hugh to ALL of YOU.Love and kisses from the Dutchies.

Kim Derkink

Hallo! Jullie zijn er alweer bijna een jaar....niet te geloven he? Je Halloween verhaal was (weer) heel herkenbaar! Wij gingen ook altijd verkleed naar buren voor een feestje! Hoe kom je aan de Sinterklaas kleren???? Zover zijn wij nooit gekomen, HaHa.
Groetjes van ons

Arthur Mercier

Weer een mooi verhaal van jullie belevenissen. Antoinette je ziet er uit als een Vamp of Darkness, ha, ha. Prachtig hoor. Leuk dat daar ook Sinterklaas gevierd wordt. Kon de oude man wel van de auto afkomen? Jullie zijn nu 1 jaar in de States en hebben al veel berleefd. Het gaat prima met jullie. Houden zo!!!

Cathy

Hallo,

Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Geweldig Sinterklaas vieren met je slippers aan. Dat is hier wel anders. Fijne dagen toegewenst.

Groetjes Cathy, Remko, Noa, Demi en Tygo

reginamercier

Ik heb nu pas je verhaal gelezen, maar ik vind het leuk, dat de kinderen het fijn vinden om al die nieuwe dingen mee te maken. Zo leren ze zich snel aan te passen en hebben daar later veel profijt van Groetjes Tante Ina