Mercier in The States

FF weer lekker bijkletsen

Zoals jullie denk ik allemaal wel hebben begrepen gaat het met Mr. Luc uitstekend, hij eet tegen de klippen op en groeit als kool.

Hij vind het heerlijk om naar de kindjes en miss Reyna en miss. Kysha te gaan, en spreekt dan ook al een aardig woordje Engels inmiddels, maar stapt ook zo zonder moeite weer over op het Nederlands. Geweldig hoor die kinderen!!!

Maryse, Fabiënne en Luc zijn op maandag 23 augustus weer begonnen met school, Maryse in 4th grade en Fabiënne in 2nd grade. Ze vinden het weer heerlijk na 8 weken vakantie. Ze hebben alle klassen door elkaar gegooid dus alles is weer lekker nieuw, alhoewel ze de meeste kinderen al wel kennen van de pauze's.

Het huiswerk is er voor Maryse niet echt minder op geworden en de eerste x deed ze er dan ook maar liefst 4 !!! uur over. Pfff wat sneu en wat moest ze huilen, maar goed we hebben even een hartig woordje met haar gesproken en nu gaat het al stukken beter en is ze meestal met een uurtje klaar, als ze tenminste niet afgeleid word want daar is ze een ster in....

Verder hebben we natuurlijk weer visite uit Nederland (Duitsland) gehad. Opa en Oma Mercier hebben hier 4 lekkere weken vakantie gehad. Al vonden ze het nog wel erg warm, en was alles een beetje anders dan ze verwacht hadden, volgens mij hebben ze er wel van genoten. Ze hadden verwacht hier net als in Nederland op de bus te kunnen stappen en dan overal naartoe te kunnen gaan, en ja helaas dat hebben ze hier niet, dus je zult toch echt zelf met de auto moeten gaan wil je wat van de omgeving zien. Nou ze hebben een paar keer Ron's auto mee gehad en ze hebben redelijk wat van de omgeving hier gezien. Zondag 5 September zijn ze aangekomen, en maandag de 6e Laborday (Ron was vrij) zijn we met z'n allen naar het spacecenter in Houston geweest, erg leuk maar het viel achteraf ook wel een beetje tegen, het is inmiddels een groot commercieel attractiepark geworden. Maar de kinderen vonden het prachtig. En dat is toch ook erg belangrijk.

Het eerste weekend hebben we Luc zijn 3e verjaardag gevierd en zijn de buurtjes gezellig op visite geweest erg gezellig was het en leuke cadeautjes hadden ze voor Luc meegenomen.

En na weer een weekje school zijn we het 2e weekend met z'n allen naar Seguin en New Braunfels gegaan. Pa en Ma zijn op vrijdag al weggegaan, die hadden afgesproken bij tante Thea en ome Wouter in Seguin en hebben daar lekker bijgeketst. Wij zijn op zaterdagmiddag ook die kant op gegaan, hebben lekker bij ze gegeten en toen doorgereden naar New Braunfels waar we met z'n allen een Motelletje hadden geboekt.

Dezondag zijn we inNew Braunfels naar een safaripark geweest waar je zelf met je auto doorheen kunt en de dieren mag voeren, echt geweldig. Zebra's zaten met hun snufferds in de auto, en bij de struisvogels hebben we de ramen maar dicht gedaan, maar wat een brutale beesten zeg haha echt geweldig. De kinderen zaten bij Opa en Oma in de gehuurde auto en Luc bij mij op schoot, en maar roepen Zebra kom dan, hertje eten echt superrrrr. Op de terug weg hebben we heerlijk gegeten bij de italiaan Olive garden en toen weer op naar huis.

Maandag 20 September was mijn verjaardag, nou ik kan je vertellen dat er niks aan is als je eigen ouders, zwager en zus en vrienden er niet bij zijn. Tuurlijk waren Ron's ouders er wel, maar dit was gewoon mijn allereerste verjaardag in 36 jaar dat papa en mama er niet bijwaren. Dus ff flink gebruld en daarna toch maar geprobeerd er iets leuks van te maken. Hoe moeilijk ook want het gemis begint nu toch wel toe te slaan hoor pfff. Maar goed we gaan ervoor.

Verder lekker rustig weekje gehad, Pa en Ma zijnnog een dagje met z'n tweetjes weggeweest en hebben daarvan genoten. Het weekend van de 27e hebben we op zaterdag lekker rustig aan gedaan en zijn op zondag naar Baybrook mall geweest Maryse heeft voor zichzelf een Pandora armband gekocht en Fabiënne een stoer nepleren jackie echt heel gaaf typisch onze meiden haha.Daarna zijn we doorgereden naar Kemah. Daar hebben we heerlijk uitgewaaid aan de zee en lekker wat gedronken, de meiden zijn nog met Ron in de achtbaan geweest brrrrrr zo'n groot houten ding ging dan wel niet over de kop maar harrrrrd ging ie wel. Ze vonden het geweldig.

Ja en toen was het afgelopen zaterdag alweer tijd om afscheid te nemen van Ron's ouders ze vlogen om 15:55 dus we hebben ze om 13:00 afgezet op het vligveld en zijn vervolgens lekker een eindje wezen rijden door de omgeving van Houston, het heeft toch ook wel erg mooie plekken waar het mooi groen is. Daarna ging om 16:00 de juf van Fabiënne trouwen en we waren uitgenodigd om het in de baptisten kerk bij te wonen. Van alle kindjes was er helaas nog maar een meisje. Maar het was geweldig om het eens van dichtbij mee te maken 6 bruidsdames in allemaal dezelfde groene jurk, en 6 bruidjonkers met allemaal dezelfde smoking en een groene stropdas. Heel bijzonder, vooral als je dan hoort wat je al 101 keer op de tv hebt gehoord. With this ring I dee wed, bla, bla,bla, in sickness and in health, for better for worse, echt heel gaaf. Maryse moest ervan huilen zo mooi vond ze het. Het word toch ook al zo'n grote meid en ze weet dondersgoed wat het allemaal inhoud intussen, ook toen er een mevrouw begon te zingen, ze vond het maar prachtig. En mama maar trots wezen op haar grote dochter, die nu wel in een keer heel groot word haha. Zo heerlijk om je kinderen zo te zien genieten. Later nog eventjes gekletst met de juffrouw, gauw een foto gemaakt en weer weg, want iedereen stond natuurlijk te wachten op het bruidspaar.

Gisteren lekker HE-LE-MAAL niks gedaan, lekker achterthuis in het zonnetje gezeten (want het weer begint nu echt lekker te worden overdag zo'n graad of 27 en 's nachts zo rond de 10-15 graden) ,Luc lag lekker in z'n bedje en was later met de playmobil aan het spelen en de meiden warenbij Aylen aan het spelen en wij genieten maar. Tegen 17:00 lekker de bbq aangedaan en heerlijk gegeten met z'n allen. MMMMMMM wat is het leven soms toch vervelend haha.

Noh mooie afsluiter toch maar weer of niet dan.

mariel

Altijd super leuk om je verhalen te lezen.

hier is mama

nou wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt super hoor ja meisje we missen jullie ook hoor maar we gaan gewoon door als je terug kijkt ben jevolgende maand al een jaar weg onvoorstelbaar wat gaat de tijd vlug nou lieve schatjes van ons we kijken naar een nieuw verhaal uit liefs en een hele dikkeknuffels van ons papa en mama doeiiiiiiiiiiiiiii

Astrid

Hey lieverd wat een gezellig verhaal, zo te lezen hebben jullie altijd een vol progamma, het lijkt Nederland wel! Hahahahha. Maar het is maar goed ook, dan hoef je je niet te vervelen. en dat is natuurlijk wat je daar op de been houdt anders zouden de vier jaar wel erg lang duren. Hier gaat alles ook redelijk goed, missen jullie natuurlijk enorm! Nou lieverd, in m'n hart ben ik altijd bij je, en ik hou van je! Jammer dat het zover weg is alnders waren we allang een keer geweest. nou groetjes aan iedereen en een dikke kus voor jullie alllemaal! XXX

Barbera

hey antoinette en co!

fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben daar... het is echt erg leuk om jullie leven op deze manier te volgen!

ik heb net de foto's van Halloween gezien van jullie... hilarisch!!!

lieve groetjes barbera