Mercier in The States

VAKANTIE

Laughing
Jaaaa daar zijn we weer,

De vakantie is alweer bijna achter de rug, en het word weer eens hoognodig tijd om iedereen een beetje bij te praten.

The 4th of July, nou dat is toch wel het feest der feesten hier in America zul je denken........ Nou helaas, we zijn naar downtown Houston geweest want daar zou het allemaal te doen zijn. Dus je begrijpt onze verwachtingen waren hoog gespannen. Helaas pindakaas een flinke domper. Eerst $ 8,= pp entree (ook voor de kids) dus dat was een flinke. En daarna tja hoe kan ik het omschrijven euhm het was een grote braderie en verder niks, oh ja ook nog een kinderkermis(je)3 attracties voor de kleintjes en 1 uur in derij, enentree $ 5,=. oftewel dat gaat hem niet worden. Verder nog een beetje naar een volleybal wedstrijd gekeken en dan eindelijk om 22:00 het vuurwerk waar iedereen het over heeft in Houston. Nou dat was inderdaad de moeite waard. Prachtig en allemaal op de maat van de muziek.

Terwijl het Amerikaanse volkslied speelt schiet ik toch wel een beetje vol. Ik zit hier gewoon met mijn heerlijke gezinnetje aan de andere kant van de oceaan in AMERICA. Wie had dat een paar jaar geleden van mij verwacht?? ikkeniet. Ik die altijd heb gezegd tot Amersfoort en niet verder!!! zit nu toch wel ff hier in the States.

Tja en dan voor de rest lekker vakantie vieren met de kids, af en toe een dagje uit, of lekker shoppen. Heerlijk gewoon doen waar je zin in hebt.

EN DAN !!!!! 22 Juli hebben we de meiden zo blij gemaakt dat ze vreselijk moesten huilen, en snikken.

Even voor degene die we helaas niet hebben gezien of gesproken sorry, dat we elkaar hebben gemist,we zijn jullie niet vergeten, maar 2 weken is gewoon erg kort om iedereen de je liefhebt te zien of te spreken.

We hebben ze verteld dat we zaterdag de 24 juli voor 2 weekjes naar Nederland gaan.

Ze vinden het geweldig, Maryse, 'mama ga ik dan ook mijn verjaardag in Nederland vieren en komen Esmée en Jasmijn dan ook?'en Fabiënne 'gaan we dan echt opa en oma Mercier weer zien en mag ik dan met Bente spelen', ja dames dat gaan we allemaal doen.

Nou Maryse hoefde al geen verjaardagscadeau meer dit was het helemaal.

Jaen als de dames zo volschieten dan mama natuurlijk ook

Laughing

Heerlijk samen de koffers inpakken. Vrijdag nog ff wat boodschapjes doen voor het thuisfront (hihi) en dan zaterdag tegen 12:00 wegwezen. De auto geparkeerd op long term parking en daarna met de bus op naar het vliegveld.

Ze vonden het geweldig weer in het vliegtuig te zitten, dusde 8,5 uur (normaal 9,5) waren zo voorbij. En daar stonden op het vliegveld Opa en Oma en tante Bianca en ome Stefan heerlijk om ze weer in de armen te sluiten. Toen nog ff 1,5 uur rijden naar huis. Daar aangekomen was alles mooi versierd. Ze hadden zelfs van ome Herman en tante Riet fietsjes te leen gekregen voor de kids, ze waren helemaal door het dolle heen.......

Tja daar ben je dan weer thuis, heerlijk wat gaan we als eerste doen, een heerlijke bak patat oorlog, of patatje speciaal eten en natuurlijk een Frikandel speciaal mmmmm smullen. En van de week ff een broodje haring halen.

's Avonds komt ze dan eindelijk, na 8 maanden mag ik weer heerlijk knuffelen met mijn BFF man wat kun je dat missen zeg. Ja we msn-en regelmatig maar das toch wel ff anders dan elkaar gewoon vast kunnen houden.

De eerste week gewoon lekker de stad ingeweest met m'n moeder en de kids, en's avonds nog af en toe op visite. Vrijdagavond ff heerlijk uit eten met onze buurtjes uit de MannagraslaanBart, Carla, Erik en Monique in de stad.

De 2e week ook nog de nodige mensen ontmoet en woensdag heerlijk een dagje Saré voor ons tweeën we hebben genoten. Donderdagmiddag heerlijk met Debby en Ellert op stap geweest, helaas was het niet zo mooi weer deze 2 weken, maar was het wel erg lekker om de hitte ff te ontduiken.

En op vrijdag 6 augustus zat het er alweer op helaas, om 20:00 met de trein van Enschede naar Schiphol gegaan, waar we heerlijk in het van der Valk Hotel hebben geslapen, om zo zaterdag de 7e om 10:40 weer in het vliegtuig naar huis te gaan. Zaterdagmiddag mooi om 13:30 aangekomen en toen weer met de auto richting huis. Maar jemig wat is het hier dan warm.

Donderdag 12 augustusis Luc geopereerd worden aan zijn neus en keelamandelen die ze hebben verwijderd. Hij zou om 7:30 geopereerd zijn en we moesten 2 uur !!!!! van tevoren aanwezig zijn dus pffffff errug vroeg eruit. De meiden sliepen gelukkig bij de buurmeiden dus dat was wel erg lekker zo en hoefden ze er niet in alle vroegte uit en mee naar het ziekenhuis.

Om 8:00 was ie en de beurt en om 08:45 kwam de dokter ons vertellen dat alles zeer goed was verlopen en dat we zo bij hem mochten als ie wakker zou worden. Nou daar lag ie dan, wat een klein manneke is het dan toch nog. In zo'n groot ziekenhuisbed je vind er niks van weer. Hij heeft netjes 2 pakjes appelsap en een ijsje opgegeten.

We moesten omdat hij nog geen 5 jaar is ook nog een nachtje blijven, tenzij hij het zo goed zou doen maar dat zou dan 's avonds nog wel bekeken worden. Nou meneer had om 13:00 honger en heeft een paar stukjes tomaaten 2 aardbeitoetjes opgegeten. Tegen 17:00 had ie weer hongeren hebben we de verpleegster om iets te eten voor hem gevraagd. Daar kwam het aardappelpuree, met worteltjes, appelmoes en stukjes kipfilet. Nou hij heeft er heerlijk van gegeten. En tegen 18:00 heeft hij de bloeddrukmeter van z'n teentje getrokken en wilde hij het infuus er ook afhebben, het was duidelijk meneer was het beu om in bed te liggen en wilde eruit. Hij wilde spelen met Maryse en Fabiënne en stond te springen en te zingen op het bed. Dus de verpleegster maar eens gevraagd of er nog een arts langs zou komen want meneertje wilde toch wel graag naar huis. Nou ze heeft de arts ff gebeld en we konden gaan jippie....

Vanochtend om 7:00 was Luc weer wakker, geen zere neus of zere keel, geen koorts en goed te pas, wat wil je nog meer.

Op dit moment ligt ie lekker te slapen en zijn de meiden heerlijk totally spies in het nederlands aan het kijken.

Ik stop er weer mee voor vandaag, jullie zijn weer goed op de hoogte van het reilen en zeilen hier in Pearland.

Monique

Fijn, dat het met luc zo goed is gegaan.
Was erg leuk jullie weer even te zien. Kids vonden het te kort om te spelen. Tot horens

Herman en Riet Stam

Gaaf dat het met Luc zo goed gaat. Altijd maar weer afwachten met zulke kleintjes.Hier is het nu vandaag de 14 augustus lekker weer op de camping. Morgen zondag de 15e komt Gerda met Daan en Lana hier een weekje.Hoop dat ze het leuk vind.
Edwin en Perle zijn weer weg. Je vader en moeder hebben de fietsjes alweer teruggebracht. Die gaan naar Marieke van Frans en Trees. Nou de groetjes dan maar weer tot de volgende keer.

mariel

Hoi
Altijd leuk om je berichtjes te lezen...haha en vooral dat je zin had in Typische nederlandse gerechten. Een heerlijk patatje en haring! haha groot gelijk.
Fijn dat het met je mannetje goed gaat. Hoelang hebben jullie nog vakantie? Hier nog 1 weekje...
Gaat toch veel te snel.

groetjes Mariel en co

EDEL

Heej BFF,

Ja 8 maanden is erg lang om je BFF te moeten missen maar we hebben gelukkig ff wat tijd gehad om alles bij te kletsen en te lachen. Het was erg fijn jullie weer gezien te hebben. Alles was leuk en gezellig zoals vanouds. HEERLIJK!!!

Ik zou zeggen: tot msn (als die het weer doet bij jullie) en een dikke kus en knuffel van ons!!
LU

arthurmercier@aol.com

Hallo, Antoinette, wat is een BFF man???
Fijn, dat het met Luc zo goed gegaan is en hij niet een nachtje in het ziekenhuis hoefde te blijven. Lieve, stoere vent, hoor!!
Tot binnenkort. Kus van ma

Kim Derkink

Hallo allemaal!
Wat leuk dat jullie in Nederland waren. Wij waren net die 2 weken op Kreta. Was ook lekker. Nou jullie maken wat mee he? Gek he, dat je dan bij het Amerikaanse volkslied volschiet, dat had ik ook altijd, ik voelde me echt Amerikaan, soms nog........Liefs Kim