Mercier in The States

Ja ik weet het ik schaam me diep :)

Het is alweer een beetje erg lang geleden dat ik een stukje heb geschreven, en ik weet dat er mensen zijn die graag willen weten hoe het ons hier vergaat. Nou heel goed !!! klaar dat was het dan weer.

Haha grapje, de reden dat ik zo lang niet heb geschreven is omdat ik bijna dagelijks wel foto's en andere dingetjes op Facebook zet, maar ja er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die geen Facebook hebben en ja die krijgen dat dus niet allemaal mee. Dus vandaar werd het weer eens hoog tijd voor een verhaaltje.

Springbreak 2012:

Het was geweldig we zijn op zaterdag 10 Maart naar Buffalo gevlogen waar we een auto hebben gehuurd en zijn doorgereden naar de Niagara Falls in Canada. Wat GE-WEL-DIG!!! echt super en er lag SNEEUW helemaal gaaf voor de kids.(hier in Pearland liepen we alweer een tijdje in de korte broek). Het was al schemerig toen we aankwamen dus eenmaal op de hotelkamer was het al best wel donker en wat hadden we een prachtig uitzicht op de Falls. De tranen liepen me over de wangen zo mooi. En ja daar stond ik dan gewoon te kijken naar de Niagara Falls, vaak op tv gezien en altijd gedacht wauw daar zou ik wel graag een keertje naartoe willen, maar natuurlijk nooit gedacht dat het ooit nog eens zover zou komen.

Zondagmorgen heel vroeg de wekker aflaten lopen want ik wilde graag de zon op sien komen boven de Falls. Daarna een heerlijke ochtend gehad, lekker uitgewaaid en genoten van het overweldigende lawaai en dan vooral van het feit dat het gewoon nooit stopt. Op een gegeven moment denk je oke draai nu de kraan maar dicht het water zal wel bijna op zijn, maar nee het gaat maar door schitterend.

Tegen 12:00 weggereden en nog even richting lake Ontario en daar af en toe een parkeerplaatsje opgezocht en ff heerlijk van het uitzicht genoten. Ja en toen werd het toch echt hoog tijd om richting New York te rijden want dat zou toch zeker ook nog een uurtje of 7 gaan duren.

Het was een lange maar mooie rit, veel gezien onderweg, zelfs nog ski-pistes. De kinderen hebben zich goed vermaakt en ook nog heerlijk geslapen in de auto. En ja hoor daar zagen we de borden New York whoehoe here we come!!!

Wat een onwijs gave stad, en wat een lichtjes en dan times square in een woord FANTASTISCH de foto's spreken voor zich.

We hebben een bus tour voor 3 dagen gedaan inclusief entree voor the Empire State Building en nauurlijk een boottochtje naar the Statue of Liberty (die helaas was gesloten voor onderhoud)

Maar het was geweldig, the Brooklyn bridge, the Statue of Liberty, The Empire State Building, Times Square, Broadwaystreet, Wall Street echt allemaal even indrukwekkend. En drie dagen tja erg kort haha.

Op woensdag hebben we de Amtrak (trein) naar Washington DC genomen, ook een geweldige stad, veel mooie oude monumentele gebouwen en natuurlijk the White House. Maar om eerlijk te zijn viel The White House me een beetje tegen wat is dat klein zeg, ik dacht echt is dit nou echt het witte huis. Tuurlijk is het een mooi huis, maar ik heb ze wel mooier gezien.

Op donderdag en vrijdag weer op een bus een rondrit door de stad en langs alle monumenten gedaan. Ook erg indrukwekkend, en dan vooral the Capitol dat is echt een prachtig gebouw.

Ook hebben we daar onze buurtjes gezien, wat natuurlijk voor de kids een heerlijke afleiding van al het lopen was. Ze waren erg moe maar na het zien van Aylen fleurden ze weer helemaal op. En dus zijn we samen met de buurtjes nog lekker even wezen lopen.

En op vrijdagavond zat ook Washinton er weer op en zijn we met een huurauto richting Philadelphia gereden om daar zaterdagmorgen om 6:00 weer op het vliegtuig te stappen richting Houston. Het was een geweldige vakantie en zoals gewoonlijk weer enorm veel foto's gemaakt.

Ja en dan is het nu alweer eind Mei en hebben de meiden vandaag de laatste schooldag heerlijk. Ze zijn ook wel erg moe om eerlijk te zijn. Maar vanaf morgen geen gesress meer over vroeg opstaan, geen eet nou eens door, schiet nou eens op, poets je tanden nu even, kam je haren, we moeten weg. Nee vaaf nu gaan we op de RELAX-modus helaas moet Ron nog wel ff doorsappelen maar ja we gaan er gewoon lekker van genieten, en nauurlijk komen we ook ons kikkerlandje nog ff bezoeken. Op 21 Juli komen we aan en op 11 Augustus zit het er alweer op.

Nou ik wens iedereen weer veel lees en kijkplezier!!

Lieve groetjes de bende van 5

Reacties

Reacties

regina mercier

leuk hoor zo,n verhaal. Heb je alles bewaard, dan kan
je er een boek van maken.
Fijn dat de kinderen even kunnen bijkomen. Het tempo
ligt daar hoog he?
Groetjes uit regenachtig Didam

mariel

Altijd leuk om je verhaal te lezen is toch anders dan op facebook. En een berichtje achterlaten vind ik dan ook altijd leuk. Geniet van de relax modus!

Fam. Oosterkamp

Hi Antoinette, Ron, Maryse, Fabienne en Luc, leuk om te lezen dat jullie nog steeds genieten van de US. En jullie zien er goed uit met z'n 5-en. Komen jullie nog wel terug??? Of gaan jullie gewoon lekker inburgeren in Texas? Ik hoop dat we wat kunnen afspreken als jullie in Juli in NL zijn. Jullie zijn van harte welkom, als het past in jullie vast drukke programma! PS: met ons gaat t heel goed, Jouke is GM geworden van Flowserve en ik doe mn ding lekker in Noordoost Twente. Zoe en Ronin zijn ook heerlijk aan het opgroeien. Ik zal ns wat mailen. Liefs, Kim

Dick

Jullie leven daar lijkt wel één lange vakantie !
Blijf ervan genieten.

liefs Elly en Dick

arthurmercier@aol.com

Leuk, samen jullie bericht doorgelezen. Weer een mooi reisverslag, die dus weer bij de anderen gevoegd wordt. Het wordt al een echt boekwerk. Wij verheugen ons er op jullie in juli weer in ons landje te mogen zien.Dus, ik zou zeggen, tot dan.

Herman en Riet Stam

Nou familie Mercier fantastisch die vacantie die jullie hebben meegemaakt. Zou het zelf ook zo willen doen. Vooral die watervallen, hebben me altijd al gefacineerd.
Prachtige foto's zodat we mee konden genieten. Wat worden de kids al groot zeg! Zo te zien is Merise al groter als Daan. Van ons hier natuurlijk de hartelijke groeten en geniet daar nog als het kan. Tot ziens in het kikkerlandje juli/aug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!